دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1399 - 11:08
تدبر در آیه 36 سوره مریم؛

«عبودیت»؛ مهم‌ترین رسالت پیامبران الهی برای نشان دادن مسیر درست زندگی/ «عبودیت» چکیده سخن عیسی(ع) در گهواره است

پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.
کد خبر : 512762
IMG12320266.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.




بیشتر بخوانید:


لزوم مدد گرفتن از پروردگار برای انتخاب درست کارها




پیغام دوست
در روز یکشنبه شانزدهم شهریور ۱۳۹۹ مصادف با هفدهم محرم ۱۴۴۲ «پیغام دوست» به‌ شرح زیر است:


و در حقيقت ‏خداست كه پروردگار من و پروردگار شماست پس او را بپرستيد اين است راه راست (مریم، ۳۶) 


وإِنَّ اللَّهَ رَبِّی وَرَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ (مریم، 36) 


این پیام، چکیده سخن عیسی(ع) در گهواره است که به اعجاز با مردم سخن گفت و البته مهم‌ترین پیام همه انبیای الهی و از جمله پیامبر اکرم نیز است.  عیسی(ع) که در گهواره خود را پیامبر الهی معرفی کرده است فطرت مردمان را خطاب قرار می‌دهد و با یک استدلال همه‌پسند، مهم‌ترین پیام یک پیامبر الهی برای نشان دادن مسیر درست زندگی و صراط مستقیم حیات را در پیش روی آن‌ها می‌گذارد: پیامِ «عبودیّت»


عیسی(ع) برای اینکه به مردم بفهماند که باید خدا را پرستش کنند یادآوری می‌کند که الله، ربّ من و شماست، ربّ بعد از الله جامع‌ترین نام خداوند است، ربّ چند معنا را با خود حمل می‌کند، خداوند ربّ انسان است یعنی هم ارباب و خداوندگار، هم آفریننده، هم برآورنده نیازها و هم تربیت کننده و هدایت کننده اوست. روشن است که چنین وجود لایزالی شایسته پرستش و عبودیّت است و تنها راه راست زندگی، راه عبودیت چنین پروردگاری است. 



یادمان باشد که نسبت به «پیغام دوست» بی‌تفاوت نباشیم و در آن بیندیشیم و ان‌شاءالله عمل کنیم. همچنین در رساندن این پیغام به دیگران کوشا باشیم.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته